Ramudden 10. Valgehobusemäe Rattamaraton

Failid

Rajakaart kompuutrisse – GP (.gpx)Linnakukaart (.pdf)

Kirjeldus

GP raja pikkus 60.6 km. Esimesed kilomeetrid kulgevad mööda Valgehobusemäe suusaradu (lai metsatee), on sujuvaid tõuse ja laskumisi aga ei midagi kontimurdvat. Peale 6 km-t suundub rada kõva kattega metsateele, sirge lõik kuni esimese TP-ni 7.9 km-l. Peale toitlustuspunkti suundub rada uuesti suusarajale ja peale 10 km-t kulgeb edasi mööda kitsamat metsateed, raja profiil üsna tasane kuni Jänedani. 15.5 km-l tuleb ratturitel ületada Linnamäe nõlv, tõusu lõpufaasis keerab rada järsult paremale Linnamäe tippu, väike laskumine, pisut kruusateed, lühike põks lagendikul ja tagasi metsateedele, sõidetakse läbi Maleva karjääri ja jõutakse tagasi Jänedale, kus ootab ees teine TP 28.1 km-l. Edasi kulgeb rada mööda metsateid, vahefiniš 36 km-l ja siis kaua oodatud Nelijärve singlid 38 km-l, nauditavaid tõuse ja laskumisi on oma jagu, usun et rohkem neid ei soovikski ;). 41.3 km-l, Nelijärve keskuse territooriumil, on kolmas TP, kulub kindlasti kõigile marjaks ära, sealt edasi veel mõned tõusupõksud, laskumised, väike lõik mööda kergliiklusteed ja järsk pööre paremale singli peale pikkusega ca 2 km. Edasi kulgeb rada mööda metsateid, Presidendi rada , mille lõpus sõidetakse üle kõvakattega tee ja algab mäetõusu finiš 47.6km-l. Edasi lühike singel ja pisut kruusasirget, kellele puhkuseks, kellele kimamiseks, iga juhul lõppeb see järsu pöördega paremale ja algab Hansgrohe kiirenduskilomeeter 52.6km-l. Edasi kulgeb rada mööda suusarada ja lõpufaasis ka mööda singleid. Viimased 4km on kasutusel 2017 XCO eestikate raja elemente, soe soovitus on nendeks pisut energiat ja tähelepanu säilitada, ees ootavad meeldivalt tehnilised laskumised ja head jalga soosivad tõusud.

Kõik see kulmineerub õnneliku lõpuga Valgehobusemäe keskuses, kus ootab soe supp ja saun ☺️

Failid

Rajakaart kompuutrisse – Maraton (.gpx)Linnakukaart (.pdf)

Kirjeldus

Maratoni raja pikkus 47.6km. Esimesed kilomeetrid kulgevad mööda Valgehobusemäe suusaradu ( lai metsatee ), on sujuvaid tõuse ja laskumisi aga ei midagi konti murdvat . Peale 6km suundub rada kõva kattega metsateele, sirge lõik kuni esimese TP-ni 7.9 kilomeetril. Peale toitlustuspunkti suundub rada uuesti suusarajale ja peale 10km kulgeb edasi mööda kitsamat metsateed, raja profiil üsna tisane kuni Jänedani. 15.5km’l tuleb maratoonaritel ületada Linnamäe nõlv, tõusu tipus keerab rada järsult vasakule ( GP paremale ) ja laskub mööda singlit Jänedani välja, Jäneda keskuses 17.8km on ka teine TP. Edasi kulgeb rada mööda metsateid, 25.7km vaheviniš ja siis kaua oodatud Nelijärve singlid 27km’l, nauditavaid tõuse ja laskumisi on oma jagu, usun et rohkem neid ei soovikski . 31km Nelijärve keskuse territooriumil on kolmas TP, kulub kindlasti kõigile marjaks ära, sealt edasi veel mõned tõusu põksud, laskumised , väike lõik mööda kergliiklus teed ja järsk pööre paremale singli peale ca. 2km. Edasi kulgeb rada mööda metsateid , Presidendi rada , mille lõpus sõidetakse üle kõva kattega tee ja algab mäetõusu finiš 37.3km’l. Edasi lühike singel ja pisut kruusasirget, kellele puhkuseks, kellele kimamiseks, iga juhul lõppeb see järsu pöördega paremale ja algab Hansgroge kiirendus kilomeeter 42.3km’l. Edasi kulgeb rada mööda suusarada ja lõpu faasis veel mõned singlid, tõus Valgehobusemäe tippu, tehniline laskumine ja finiš juba paistab ( GP-l veel 4km tehnilisi laskumisi ja head jalga soosivaid tõuse, millest maratoni mehed ja naised õnneks või kahjuks pääsevad).

Failid

Rajakaart kompuutrisse – Poolmaraton (.gpx)Linnakukaart (.pdf)

Kirjeldus

Poolmaratoni pikkus on 21.8km. Esimesed kilomeetrid kulgevad mööda Valgehobusemäe suusaradu ( lai metsatee ), on sujuvaid tõuse ja laskumisi aga ei midagi konti murdvat . Peale 6km suundub rada kõva kattega metsateele, sirge lõik kuni esimese TP-ni 7.9 kilomeetril. Peale toitlustuspunkti suundub rada uuesti suusarajale ja peale 10km kulgeb edasi mööda kitsamat metsateed, 11.5 kilomeetril peale silla ületust keerab rada järsult vasakule laiema singli peale, on pehmemaid kohti, kuid üsna lihtsasti läbitav ja jõukohane kõigile. Teine pool rajast on juba üsna lihtne, kulgeb mööda kõva kattega kruusateed, 15.4 kilomeetril on teine joogipunkt ja edasi veel 1km kruusa ja rada keerab paremale suusaradadele. Lõpu osas veel lühike single ja olemegi Valgehobusemäel tagasi, kus ootab soe saun ja supp ☺️