Rattakindlustusest – veelkord

Kaheksas jooks, Elar Lomp
Bike-ID rattakindlustus, mis katab ka võistlustel kukkumise kahjud nüüd saadaval

Eii… Appi… Põmm, piraki, kriiiks, kabuum. Need on hüüded, mida kuulen enne, kui mina ja mu ratas lendame taevapoole, et juba hetke pärast koos maanduda. Isegi kui ma ei sõida kõrgetele kohtadale, siis olen neid helisid mitmeid kordi oma kõrvus kuulnud. NIng see ei ole valus mitte ainult mu kõrvadele, vaid ka rahakotile. Õnneks on viimaks ometi ka Eestis saadaval rattakindlustus, mis katab rattale tekkinud kahjud, sealhulgas ka võistlustel!

Kõik algas ilusti, sõidan meeldivas tempos ja olen leidnud endale hea grupi. Olgu, mõned mehed vahetusi ei tee ja vedama ei lähe aga siiski on meil grupis hea ja töökas meeleolu. Ma teadsin, et midagi sellist võib juhtuda ning olin kohati selleks ka valmis, aga kunagi ei tea saa täpselt, millal ja kuidas see juhtub. See oli umbes kilomeeter enne teist vahefinišit. Oli näha, et grupis hakkab tekkima väikene segadus ja mingil kummalisel põhjusel oli kõigil just nüüd vaja tõestada, et nad on Peter Saganid ja noored Jaan Kirsipuud, sest ületada oli vaja see mitte midagi andev joon enne teisi. Üks möödub paremalt, kaks koos vasakult, mina nende vahel ja juba siis tundsin ärevust, aga midagi teha pole ja seisma jääda ei saa. Laksaki… Keegi ees pidurdab ja lendab koos rattaga paremale, näen ning pidurdan reaktsioonist. Läheb hetk, kui avastan, et olen mattunud kahe konkurendi ja kolme jalgratta alla. „MIKS MINA?“ See on ainus mõte, mis valdab kõiki meid, kes sellest õnnetusest osa said ja nüüd kusagil oma asju kokku korjavad.

Kukkumises osales seitse täiesti tavalist sõitjat, kellest keegi ei võistelnud esikohale. Õnneks ükski sõitja pikemat haiglaravi ei vajanud. Sama hästi aga ei läinud jalgratastega, mis nüüd üle Eesti erinevates hooldustes asuvad. Lõhutud sai: süsinikraam, esijooks, tagajooks, tagumine käiguvahetus, käigueebel, pedaal ja üks sadul, lisaks veel mõned katkised käepidemed ning muud väiksemad detailid. Antud loetelu põhjal tähendab see umbes 600 eurost väljaminekut.

Kõigile teadaolevalt küsitakse ju pärast sõitu ainult ühte: „Mis sai rattast?“. Vastus on lihtne, sest sellega tegeleb rattapood ja Bike-ID kindlustus. Mina saan oma ratta juba mõne päeva pärast kätte, et uuesti trenni minna.

Miks kindlustada oma jalgratas?

  • Keegi meist pole kaitstud kukkumise eest – Küll aga saab ennast kaitsta nende kulude eest, mida kukkumine põhjustab;
  • Tavalise 800-1200 eurose ratta remont võib minna maksma rohkem, kui 600 eurot – Lihtsam on oma ratas kindlustada;
  • Võistlustel on su ümber paarsada kuni paartuhat inimest ning sa ei tea kunagi, kuidas nemad käituvad – Parim lahendus on minna starti ja mitte mõelda, kas kukkumise korral maksan jalgratta remondi või ostan järgmiseks stardiks uued tubless jooksud;
  • Su ratas on lukustatud autokatusele ja lähed tooma oma stardimaterjale ning Sa ei taha mõelda sellest, et mis saab siis, kui tagasi tulles seda enam pole. Kodused on just üle saanud teadmisest, et jalgratas maksis 2 490 eurot ja sinna läks ka perepuhkus Tenerifel, Sa ei taha riskida ka järgmise aasta puhkusega – Lihtsam on kindlustada;
  • Parim võimalus olla õnnelikum ning sõitu nautida on kindlustada oma ratas;
  • Loe lähemalt ja hangi Bike-ID koguriskikindlustus juba täna, sest see katab ka võistlustel tekkinud kahjud!

Toetajad