Räägime Karujärvest !

2018 EC hooaja löpp saab olema veidi ebatavaline – 17 hooaja järel pöikame esmakordselt mandrilt ära Saaremaale.
Karujärve etapi peakorraldaja Simmo Kikkas annab möned  vihjed, mis köik ees ootab.

STARDIPAIK
Saaremaa vald, Paikla, Karujärve Kämpingu territoorium.

VÄINAMERE TRANSPORT
Virtsu ja Kuivastu vahel söidab septembris 2018 vähemalt 2 parvlaeva,  vähemalt 1h10min intervalliga. Täpsem graafik selgub 2018 aasta keskel, kui sügisgraafik paika pannakse.
E-Piletid saab ära osta ca 40 päeva ette praamid.eekodulehelt. Kuigi suuri järjekordi karta ei ole, soovitame kindlasti e-pileti ostmist – see on alati muudetav, seega raha kaduma ei lähe,
kui söiduaeg või söitjate arv ka muutub.

MAJUTUS
Saaremaal on ca 6000 voodikohta ööbimiseks, millest suur enamus on ka septembrikuu lõpus kasutatavad.
Ülevaate saamiseks soovitame puhkaeestis.ee andmebaasi

PARKIMINE
Auto saab parkida stardist 100m kaugusel asuva heinamaa peal. Palume jälgida parkimiskorraldajate juhiseid.

ETAPIST
Rajad kulgevad Saaremaa suurima siseveekogu Karujärve ja mere vahel luitelisel maastikul.
Kuigi tösiseid mägesid Saaremaal pole, siis väikseid künkaid, kus käiguvahetaja toimivust proovida, on rajal piisavalt.

MUDARALLIT EI TULE
Kuigi ilmaennustamisega pool aastat ette poleks ka vöimas Vigala-Sass hakkama saanud, siis mudaaukude puudumine rajal on siiski teada – ka suurte vihmade korral tekib rajale vaid pinnapori ja veeloigud, mis teevad täpid näole, aga mudas roomamist ei tule kindlasti ja ratta kett-kassett saarlaste töttu vahetusse minema ei pea. Kliima on Saaremaal septembrikuu löpus üsna mahe – üldiselt on olnud +15 kraadi sooja, vaid 2017 oli jahedam.

TEINE POOL ON ALATI RASKEM
Kuna rada kulgeb Karujärve äärest üle muistse maalinna ja endise nöukogude raketibaasi kaudu mere äärde, siis raja teine pool on kergelt ülesmäge  ja liivapöhjaline maastik ei tee ratta veeremist mitte kergemaks. Lahtist liiva on rajal siiski minimaalselt. Rajal on ka kiireid külatee löike, kus tuleb tähelepanu kindlasti säilitada, sest muidu on lihtne kurvid “otseks” söita.
Laiemaid kruusateid, kus kellegi tuules rahulikult süüa-juua saab, on alla 5km.

RAJAMEISTRI ARUSAAM
Esimesed 5km ei tohi ummikuid tekitada ja peavad söitjate rivi vaikselt ja ohutult pikaks venitama.
Tegu on siiski maastikurattasöiduga ja vahel peabki raputama ja amordile tööd andma.
Rajal peab olema ka madala söidukiirusega singleid, kus tähelepanu kaotamise puhul peab jala maha panema.
Kuna köik ei söida “möisa peale”, siis peaks rada tutvustama ka kohalikku pärandkultuuri.
Kuna Lääne-Saaremaal on suured riigimetsad, siis kasutame vöimalikult palju kõigile eestimaalastele kuuluvat maaressurssi.
Kui juba Saaremaa, siis mere ääres peab söita saama!

Oleme seda etappi teinud lühemas vormis Marimetsa sarjale, veidi annab aimu  see video: https://www.youtube.com/watch?v=qKkjNsJbdSk

P.S. Kes koges veidi harjumatut keelekasutust, siis vahetades “ö” enamuses kohtades “õ” vastu annab ka kenale inimesele mandrilt vast kogu selguse, mida öelda on tahetud 🙂

Toetajad