VELOPLUS 22. Raplamaa Rattamaraton

Failid

GPX (GrandPrix)GP rajakaart (.pdf)Linnaku kaart (.pdf)

Kirjeldus

Raplamaa rattamaraton on jätkuvalt muudatuste lainel ning möödunud korral võistlusel osalejatelt saadud positiivne tagasiside on andnud jõudu ja jaksu ning motivatsiooni olla oma tegemistes veelgi innukamad. Täname Teid heade sõnade eest, kallid rattasõbrad!

Tulemuseks on nüüd aga see, et kõigi jaoks on muutunud nii rada kui ka selle algus ning lõpp, ei ole vahet millal viimati Raplamaa rattamaratonil osalesid. Esmakordselt algab ja lõpeb võistlus Keava aleviku suveaia territooriumilt. Trassi kujundamisel oleme jätkanud eelmisel aastal aluseks pandud põhimõtetel, ehk et rajal oleks põnevust, uudsust, samas ka äratundmise rõõmu, mis komplektina pakuks mõnusat elamust, sõidunaudingut ning positiivseid emotsioone. Ja siinjuures vähetähtsam pole asjaolu, et hea tundega ja naerusuil saavad ületada finišijoont kõik osalejad. Muutujaks võrrandis on enamasti tempo, mida igaüks siis ise saab doseerida vastavalt oma võimekusele. Oluliseks teguriks on mõistagi ilm, kuid oleme trassi tegemisel ka seda mõju püüdnud arvesse võtta. Aga selles võib kindel olla, kui sajab siis sajab ka raja peal ning päris puhta jalaga ei pääse.

Et Raplamaa rattamaratoni vaimsus ei kaoks läbib trass nii Keava mägesid, ületab Paluküla hiiemäge ning teeb ringi ümber Keava raba, kuid seda taas mõnevõrra teistmoodi.

Nagu eelpool mainutud on võistluskeskus esmakordselt Keava alevikus, mis tähendab ainult ühte, raja algus osa (~5km) on taas täiesti uus. Raja üldine läbimise suund on eelmise aastaga sama, kuid tasub tähelepanu pöörata rajamärgistusele ning mitte üritada sõita eelmise aasta mälupildi järgi, sest see võib olulistel hetkedel valeks osutuda. Rajamärgistuse kvaliteedis me järeleandmisi ei tee ning kui oled piisavalt tähelepanelik, ei eksi sa teelt ning jõuad enneolematu rahulolu ja enda üle uhkust tundvana finišisse.

Rajalahknemistel, Keava mägedes, enne raudteed, gaasitrassil, Palukülas, Palukülast tagasiteel ning veelkord Keava mägedes, olla tähelepanelik!

Samuti ei tasu alahinnata rajatähistuse olulisust, seda just kohtades, kus tuleb olla eriti tähelepanelik ja/või ka ettevaatlikum. Selliseid kohti tähistab märk, millel on sümboliks “ ! “ ning kui silma hakkab selline tähistus “ ↓↓↓ “, siis tea, et ees ootab järsem ning tehnilisem laskumine. Seal kus jõe või kraavi ületamiseks on sild, ehk et rada võib olla tavapärasest kitsam ja ei ole just möödasõiduks sobivaim koht, võib kohata sellist märki “ ‖ “. Kraavi, jõe või mõne muu veekogu läbimist, kus silda ei ole, on välja pandud selline tähistus  “ ≈ “ ning tavapäraselt tähendab see ka seda, et varbad võivad saada kastetud.

Tavapärast liikumissuunda reguleerivad  suunamärgid, suund vasakule “ ← “, suund otse “ ↑ “, suund paremale  “ → “.

Enne rajalahknemisi on märk tekstiga  “ RAJALAHKNEMINE “.

Rajal võib kohata ka muid informatiivse iseloomuga tähistust, pöörake tähelepanu ka neile!

Kollasega taustaga rajamärgistus on üleüldine ning selle värviga märgistuse järgi sõidavad GP distantsil osalejad. Punase taustaga märgistus on neile, kes sõidavad maratoni distantsil (seal kus aga distantsid kattuvad, sõidetakse kollase taustaga märgistuse järgi). Tume halli taustaga märgistus on poolmaratoni sõitjatele (seal kus aga distantsid kattuvad, sõidetakse kollase taustaga märgistuse järgi).

Grand Prix stardib Keava aleviku keskselt suveaia territooriumilt Põrsaku küla suunal. Esimene ~750m sõidetakse kõvakattega teel, seejärel saab veel head veeremist nautida ~1,5km laial kruusatee lõigul.

Vahetult enne Põrsaku küla algab asfalt ning peagi tuleb 90 kraadine pööre paremale põlluvahe teele võttes suuna Keava mägedele. Kuid veel enne tõuse ületatakse põlde, läbitakse metsasingleid ning siis olles end korralikult soojaks sõitnud, saab nautida Keava mägede tõusumeetreid. Sõidu esimese osas väisatakse Keava mägede vasakpoolset osa, kus toimub ka esimene rajalahknemine (GP vasakule, M ja PM paremale). Keava mägedest väljutakse kindluse mäe kõrvalt Vainu talu suunas, pika lauge tõusu järel ületatakse peagi maanteed. Olgugi, et siin on reguleerija, tasub siiski ka endal silmad lahti hoida ning jälgida sõiduteel toimuvat. Nüüd saab kihutada, sest mida muud sa siin asfaldi ja hea veeremisega kruusal ikka teed. Aga egas kõik ei kesta igavesti, nii ka see lõik, olete jõudnud Tarsile. Tarsi talu küngas ja singel on ajaga klassikaks saanud ning nii mõnelegi juba ühte või teistpidi pähe kulunud. Sestap on see ka sel korral nii. Heast asjast ei saa ju kunagi küllalt!

Edasi võetakse põhisuund Paluküla poole.

Tarsi talu metsatukast väljudes jätkub võistlus laiaulatuslike möödasõiduvõimalustega põllupealne kuniks jõutakse esimesse janu kustutamise punkti TP1 teadmises, et 15,7km ongi juba seljataga.

Peale põllumaal toimunud jõuvahekordade paikapanemist ja janu kustutamist, saab võtta rahulikumalt ning kulgeda kruusateel kuniks enne metsatukka paremale suunav nool juhatab rattureid tõusunukiga algavale metsa- ja rabajärve singlile, millelt väljudes jõutakse esimest korda gaasitrassile. Gaasitrassile jõudes toimub teine raja lahknemine, kus nool suunab GP seltskonna paremale. Jääge kindlaks rajatähistusele, mitte eessõitjale!

Tuur ümber metsatuka võetakse suund kruusateid, põllumaid ning Kungla talu metsasingleid pidi raudtee äärde. Enne raudtee äärde jõudmist toimub aga kolmas raja lahknemine. GP rada läheb otse!

Seejärel liigutakse raudteega paralleelselt Lelle suunal, kuniks pööratakse vasakule põlluvahe teele, mis läheb üle peagi kruusateeks. Kruusalt maha vasakule algab pikk lauge tõus mille nn tippu kaunistab SFS vahefiniš (23,4km). Vahefiniši lippe on juba kaugelt näha, mis annab juba varakult strateegiat sättida.. Väikse mõõduvõtu järel läbi Sauna-Antsu hoovi ning metsatuka jõutakse kolmandat korda gaasitrassile kus GP ja Maratoni rajad taas ühinevad.

Gaasitrassilt alla veeredes suunab nool vasakule kruusakattega sõiduteele kuniks jõutakse järgneva suunaviidani, mis seda korda paremale juhatab. Pisike langus annab võimaluse hetkeks jalga sirutada ning peale vasakule suunavat noolt saab taas gaasitrassil sõitmist nautida. Siit edasi jõutakse juba teadatuntud lambakoplisse, kust väljutakse taas kruusateele ning umbes 200 meetri pärast, enne Ohekatku raudtee ülesõitu, toimub järsk pööre vasakule.

Ohekatku väljudes jõutakse viiendat korda gaasitrassile, kust suundutakse vasakule metsasinglile. Metsasinglilt väljudes läbi Animatsi hoovi jõutakse jällegi kruusateele, mis viib raudteeni ning raudteeülesõidu juurest vasakpöördega edasi endiselt Paluküla suunas.

Palukülla jõudmiseks tuleb läbida nii kruusakattega teid kui ka metsaradu. Sõltuvalt ilmastikust võib mõni lõik siin ka pisut märjem ja ka porisem olla. Olete jõudnud Palukülla, ühtlasi olete jõudnu ka järgnevasse rajalahknemise punkti, kus GP võtab suuna vasakule, mida kindlasti ka vastav rajamärgistus teile seda kinnitab.

Paluküla hiiemägi kostitab taas pulssi tõstvate tõusudega, vaheldudes jahutavate langustega ja siledama poolse rohemaaga. Aga veel enne kui esimest tõusu võtma hakatakse, saab kosutust võtta TP2 -st (35km). Teist kordselt sellesse joogipunkti jõutakse 10km pärast. Mäe kõrgem osa saab ehitud Subaru Mariine Auto mäefinišit tähistavate reklaamidega (42km), mida läbitakse peale viimast mäkke tõusu.

Kui Paluküla nukid ja käänakud võetud ning TP2 –st läbi sõidetud, saab nentida fakti, et 45km polegi ju nii hirmsad olnud.  Suundutakse nüüd aga Lau poole, läbides Kunilepa ja Nipernaadi singleid. Ka need singlid, vähemalt nime poolest, on paljudele tuttavad. Aga eks ikka olge tähelepanelikud ka neid läbides ning jälgige märgistust!

Kunilepa ja Nipernaadi singlite vahele jääb lõik kruusateed. Kruusateelt mahapööret tähistab järjekordne rajalahknemine, GP suundub paremale Nipernaadi singlile, millelt väljudes jõutakse taas kõvemale pinnasele.

Ja nüüd, kel varusid alles ning jalas jõudu, on võimalus kruusakattega teel enda kiirust taas teistele esitleda aga tuleb siiski mõelda veel sellele, et rada läbib teist kordselt veel ka Keava mägesid.

Kõnnumaa maastikukaitseala piirist väljudes motivatsiooni sirge alguses ootab teid viimane kosutuse punkt TP3, sõidetud on selleks hetkeks 52,5km.

Nagu öeldud, algab 2,5km pikkune motivatsiooni sirge, teekatteks kruus, paremal ja vasakul igavad metsatukad ja põllud, tõuse ja langusi pole, subjektiivsete statistiliste näitajate põhjal tuul enamasti vastu. Tegelikult pole hullu midagi, saab enda mõtteid kuulata! Võib-olla ka väheke kaassõitjate omi!

Motivatsiooni sirge lõppeb pöördega vasakule kraavi. Õnneks pole see kraav põhjatu ning saate muretult jätkata põllurajal, mis viib teid Raja karjääri, milles Raplamaa kaitseliit üha sagedamini käib õppuseid läbi viimas. Õnneks nende kalender ei kattu meie omaga ning saab nautida muretult karjääri miljööd ning selles kulgevat Hansgrohe kiirendus kilomeetrit (algusega 57 kilomeetril). Kiirenduskilomeeter kulgeb peamiselt liiva ja kruusasegusel pinnasel piisava laiusega teel, mis pakub hulgaliselt möödasõidu võimalusi. Kui mõnus liivane kilomeeter seljataga, jääb veel ületada kerge tõusuga karjamaa ning jõutakse taas Keava mägede ürgsusesse.

Arusaadavalt ei ole energianäidud Keava mägedesse sisenemisel enam need, mis 58,3km tagasi, kuid jäänud on veel minna kõigest ~7,2km. Ehk, et alles jäänud varud võib nüüd käiku lasta küll!

Siinsete küngaste vahel mõnusaks kulgemiseks on soovitatav hoida head rütmi, kel jõuvarusid veel piisavalt, sel see ka õnnestub. Aga kel plaan sõidu lõpuosas teataval määral värskust säilitada, siis eks igaüks teeb omi plaane ja strateegiaid siin ise.

Kui vahepeal peaks tekkima hirm, et need künkad äkki ei lõpegi. Ära muretse! Eks ikka iga hea saab kunagi otsa ning sellest kõige paremini annab märku maantee ületuskoht vana lagunenud maja juures. Nüüd on kindel, suuremad tõusud on seljataga ning ka lõpuni pole enam palju, vaid ~4,5km. Võid kopsud õhku täis tõmmata ja gaasi vajutada!

Veel natuke metsasingleid, seejärel lõiguke suhteliselt sirgel metsavahelisel teel ning jõutaksegi välja kruusateele mida mööda võetakse suund Keava aleviku suunal. Enne aga kui saab nautida veeremist Keava alevi Kooli tänava asfaldil, tuleb läbida vana 1,3km pikkune põlluvahe tee. Hoia jalga gaasil!

Kui oled jõudnud asfaldile, on jäänud kõigest ~700m. Aeg valmistuda lõpuspurdiks! Asfaldi pööratakse lauge parempöördega staadioni rohealale, kus sind ootab ees nauditavat kergendust pakkuv finišisirge, aplodeeriv rahvas ning kulminatsiooniks mõistagi lõpujoon, mille sa koheselt, käed ülesse tõstes, ületad. Palju õnne, oled tubli olnud!

Teeninduspunkte on rajal kolm (GP läbib TP2 -te kahel korral)

TP1 - 15,7km (Lauri-Vanakõrtsi talu sissesõidul)

TP2 - 35km / 45km (enne ja pärast Paluküla mäge)

TP3 -  52,5km (Kõnnumaa maastikukaitse ala piiril motivatsiooni sirge alguses) .

Motivatsiooniks

SFS vahefinish – 23,4km (vahetult enne Sauna-Antsu hoovi)

Subaru Mariine Auto mäefinish – 42km (Paluküla kõrgustiku tipus)

Hansgrohe kiirenduskilomeeter – algus 57km, lõpp 58km (Raja karjääri ring)

Rajalahknemised

8,3 km – Keava mägedes, GP vasakule

17km – gaasitrassil, GP paremale

20,3km – enne raudteed, GP otse

33,7km – Palukülas enne mägesid, GP vasakule

47,7km – Nipernaadi singli algus, GP paremale

Trassi pikkus

ca 65,5 km

TÄHELEPANU! GP trassiga EI SAA iseseisvalt täies mahus tutvuda, kuna rada ületab mitmeid elektrikarjusega piiratud karjamaid, kus jalutavad väga erineva suuruse ja iseloomuga elusloomad ning nende käitumine võib olla vägagi ettearvamatu.

Matkasõiduks ja võistluspäevaks on loomad mõistagi ajutiselt viidud üle mujale ning karjused ning aedikud läbisõiduks on teisaldatud.

INTERAKTIIVNE RAJAKAART
NB! Ava kindlasti kaardil ka kontrollpaneel - nii saad erinevaid kaardi kihte ja radasid sisse/välja lülitada ja endale kõige relevantsemat kaarti näha.
Mobiilis vajutades full screen nuppu - peaks avanema Google Maps rakendus kus on juba mugavam kaarti käsitleda. Lisaks kui on sul GPS lülitatud sisse peaksid ka enda asukohta raja suhtes nägema. Kuid parima kogemuse saamiseks soovitame siiski laadida rajafail enda rattakompuutrisse.

Failid

GPX (Maraton)Maratoni rajakaart (PDF)Linnaku kaart (.pdf)

Kirjeldus

Raplamaa rattamaraton on jätkuvalt muudatuste lainel ning möödunud korral võistlusel osalejatelt saadud positiivne tagasiside on andnud jõudu ja jaksu ning motivatsiooni olla oma tegemistes veelgi innukamad. Täname Teid heade sõnade eest, kallid rattasõbrad!

Tulemuseks on nüüd aga see, et kõigi jaoks on muutunud nii rada kui ka selle algus ning lõpp, ei ole vahet millal viimati Raplamaa rattamaratonil osalesid. Esmakordselt algab ja lõpeb võistlus Keava aleviku suveaia territooriumilt. Trassi kujundamisel oleme jätkanud eelmisel aastal aluseks pandud põhimõtetel, ehk et rajal oleks põnevust, uudsust, samas ka äratundmise rõõmu, mis komplektina pakuks mõnusat elamust, sõidunaudingut ning positiivseid emotsioone. Ja siinjuures vähetähtsam pole asjaolu, et hea tundega ja naerusuil saavad ületada finišijoont kõik osalejad. Muutujaks võrrandis on enamasti tempo, mida igaüks siis ise saab doseerida vastavalt oma võimekusele. Oluliseks teguriks on mõistagi ilm, kuid oleme trassi tegemisel ka seda mõju püüdnud arvesse võtta. Aga selles võib kindel olla, kui sajab siis sajab ka raja peal ning päris puhta jalaga ei pääse.

Et Raplamaa rattamaratoni vaimsus ei kaoks läbib trass nii Keava mägesid, ületab Paluküla hiiemäge ning teeb ringi ümber Keava raba, kuid seda taas mõnevõrra teistmoodi.

Nagu eelpool mainutud on võistluskeskus esmakordselt Keava alevikus, mis tähendab ainult ühte, raja algus osa (~5km) on taas täiesti uus. Raja üldine läbimise suund on eelmise aastaga sama, kuid tasub tähelepanu pöörata rajamärgistusele ning mitte üritada sõita eelmise aasta mälupildi järgi, sest see võib olulistel hetkedel valeks osutuda. Rajamärgistuse kvaliteedis me järeleandmisi ei tee ning kui oled piisavalt tähelepanelik, ei eksi sa teelt ning jõuad enneolematu rahulolu ja enda üle uhkust tundvana finišisse.

Rajalahknemistel, Keava mägedes, enne raudteed, gaasitrassil, Palukülas, Palukülast tagasiteel ning veelkord Keava mägedes, olla tähelepanelik!

Samuti ei tasu alahinnata rajatähistuse olulisust, seda just kohtades, kus tuleb olla eriti tähelepanelik ja/või ka ettevaatlikum. Selliseid kohti tähistab märk, millel on sümboliks “ ! “ ning kui silma hakkab selline tähistus “ ↓↓↓ “, siis tea, et ees ootab järsem ning tehnilisem laskumine. Seal kus jõe või kraavi ületamiseks on sild, ehk et rada võib olla tavapärasest kitsam ja ei ole just möödasõiduks sobivaim koht, võib kohata sellist märki “ ‖ “. Kraavi, jõe või mõne muu veekogu läbimist, kus silda ei ole, on välja pandud selline tähistus  “ ≈ “ ning tavapäraselt tähendab see ka seda, et varbad võivad saada kastetud.

Tavapärast liikumissuunda reguleerivad  suunamärgid, suund vasakule “ ← “, suund otse “ ↑ “, suund paremale  “ → “.

Enne rajalahknemisi on märk tekstiga  “ RAJALAHKNEMINE “.

Rajal võib kohata ka muid informatiivse iseloomuga tähistust, pöörake tähelepanu ka neile!

Kollasega taustaga rajamärgistus on üleüldine ning selle värviga märgistuse järgi sõidavad GP distantsil osalejad. Punase taustaga märgistus on neile, kes sõidavad maratoni distantsil (seal kus aga distantsid kattuvad, sõidetakse kollase taustaga märgistuse järgi). Tume halli taustaga märgistus on poolmaratoni sõitjatele (seal kus aga distantsid kattuvad, sõidetakse kollase taustaga märgistuse järgi).

Maraton stardib Keava aleviku keskselt suveaia territooriumilt Põrsaku küla suunal. Esimene ~750m sõidetakse kõvakattega teel, seejärel saab veel head veeremist nautida ~1,5km laial kruusatee lõigul.

Vahetult enne Põrsaku küla algab asfalt ning peagi tuleb 90 kraadine pööre paremale põlluvahe teele võttes suuna Keava mägedele. Kuid veel enne tõuse ületatakse põlde, läbitakse metsasingleid ning siis olles end korralikult soojaks sõitnud, saab nautida Keava mägede tõusumeetreid. Sõidu esimese osas väisatakse Keava mägede vasakpoolset osa, kus toimub ka esimene rajalahknemine (M ja PM paremale, GP vasakule). Keava mägedest väljutakse kindluse mäe kõrvalt Vainu talu suunas, pika lauge tõusu järel ületatakse peagi maanteed. Olgugi, et siin on reguleerija, tasub siiski ka endal silmad lahti hoida ning jälgida sõiduteel toimuvat. Nüüd saab kihutada, sest mida muud sa siin asfaldi ja hea veeremisega kruusal ikka teed. Aga egas kõik ei kesta igavesti, nii ka see lõik, olete jõudnud Tarsile. Tarsi talu küngas ja singel on ajaga klassikaks saanud ning nii mõnelegi juba ühte või teistpidi pähe kulunud. Sestap on see ka sel korral nii. Heast asjast ei saa ju kunagi küllalt!

Edasi võetakse põhisuund Paluküla poole.

Tarsi talu metsatukast väljudes jätkub võistlus laiaulatuslike möödasõiduvõimalustega põllupealne kuniks jõutakse esimesse janu kustutamise punkti TP1 teadmises, et 14,3km ongi juba seljataga.

Peale põllumaal toimunud jõuvahekordade paikapanemist ja janu kustutamist, saab võtta rahulikumalt ning kulgeda kruusateel kuniks enne metsatukka paremale suunav nool juhatab rattureid tõusunukiga algavale metsa- ja rabajärve singlile, millelt väljudes jõutakse esimest korda gaasitrassile. Gaasitrassile jõudes toimub teine raja lahknemine, kus nool suunab Maratoni seltskonna vasakule. Jääge kindlaks rajatähistusele, mitte eessõitjale!

Gaasitrassilt alla veeredes ühineb Maratoni rada taas GP omaga ning vasakule suunav nool juhatab kruusakattega sõiduteele kuniks jõutakse järgneva suunaviidani, mis seda korda paremale palub pöörata. Pisike langus annab võimaluse hetkeks jalga sirutada ning peale vasakule suunavat noolt saab taas gaasitrassil sõitmist nautida. Siit edasi jõutakse juba teadatuntud lambakoplisse, kust väljutakse taas kruusateele ning umbes 200 meetri pärast, enne Ohekatku raudtee ülesõitu, toimub järsk pööre vasakule.

Ohekatku väljudes jõutakse viiendat korda gaasitrassile, kust suundutakse vasakule metsasinglile. Metsasinglilt väljudes läbi Animatsi hoovi jõutakse jällegi kruusateele, mis viib raudteeni ning raudteeülesõidu juurest vasakpöördega edasi endiselt Paluküla suunas.

Palukülla jõudmiseks tuleb läbida nii kruusakattega teid kui ka metsaradu. Sõltuvalt ilmastikust võib mõni lõik siin ka pisut märjem ja ka porisem olla. Olete jõudnud Palukülla, ühtlasi olete jõudnu ka järgnevasse rajalahknemise punkti, kus Maraton võtab suuna paremale, mida kindlasti ka vastav rajamärgistus teile seda kinnitab.

~350m pärast ühineb Maratoni rada GP omaga ning võetakse suund Paluküla hiiemäe kõrgeima tipu suunas alistades esmalt väiksemaid künkaid. Maratoni sõitjad tõusevad kõrgeimasse tippu ühel korral, ehk et nautige seda hetke!

Kui Paluküla nukid ja käänakud võetud ning TP2 –st läbi sõidetud, saab nentida fakti, et 30km polegi ju nii hirmsad olnud.  Suundutakse nüüd aga Lau poole, läbides Kunilepa singlit. Ka see singel, vähemalt nime poolest, on paljudele tuttavad. Aga eks ikka olge tähelepanelikud ka neid läbides ning jälgige märgistust!

Kunilepa singlilt väljudes pööratakse vasakule kruusateele. Peagi jõuate järjekordse rajalahknemise juurde, Maraton aga läheb siit otse edasi.

Ja nüüd, kel varusid alles ning jalas jõudu, on võimalus siin kruusakattega teel enda kiirust taas teistele esitleda aga tuleb siiski mõelda veel sellele, et rada läbib teist kordselt veel ka Keava mägesid.

Kõnnumaa maastikukaitseala piirist väljudes motivatsiooni sirge alguses ootab teid viimane kosutuse punkt TP3, sõidetud on selleks hetkeks 35,8km.

Nagu öeldud, algab 2,5km pikkune motivatsiooni sirge, teekatteks kruus, paremal ja vasakul igavad metsatukad ja põllud, tõuse ja langusi pole, subjektiivsete statistiliste näitajate põhjal tuul enamasti vastu. Tegelikult pole hullu midagi, saab enda mõtteid kuulata! Võib-olla ka väheke kaassõitjate omi!

Motivatsiooni sirge lõppeb pöördega vasakule kraavi. Õnneks pole see kraav põhjatu ning saate muretult jätkata põllurajal, mis viib teid Raja karjääri, milles Raplamaa kaitseliit üha sagedamini käib õppuseid läbi viimas. Õnneks nende kalender ei kattu meie omaga ning saab nautida muretult karjääri miljööd. Rada on peamiselt liiva ja kruusasegusel pinnasel piisava laiusega, mis pakub soovijaile piisavalt möödasõidu võimalusi. Kui mõnus liivane lõik seljataga, jääb veel ületada kerge tõusuga karjamaa ning jõutakse taas Keava mägede ürgsusesse.

Arusaadavalt ei ole energianäidud Keava mägedesse sisenemisel enam need, mis 41,5km tagasi, kuid jäänud on veel minna kõigest ~7,2km. Ehk, et alles jäänud varud võib nüüd käiku lasta küll!

Siinsete küngaste vahel mõnusaks kulgemiseks on soovitatav hoida head rütmi, kel jõuvarusid veel piisavalt, sel see ka õnnestub. Aga kel plaan sõidu lõpuosas teataval määral värskust säilitada, siis eks igaüks teeb omi plaane ja strateegiaid siin ise.

Kui vahepeal peaks tekkima hirm, et need künkad äkki ei lõpegi. Ära muretse! Eks ikka iga hea saab kunagi otsa ning sellest kõige paremini annab märku maantee ületuskoht vana lagunenud maja juures. Nüüd on kindel, suuremad tõusud on seljataga ning ka lõpuni pole enam palju, vaid ~4,5km. Võid kopsud õhku täis tõmmata ja gaasi vajutada!

Veel natuke metsasingleid, seejärel lõiguke suhteliselt sirgel metsavahelisel teel ning jõutaksegi välja kruusateele mida mööda võetakse suund Keava aleviku suunal. Enne aga kui saab nautida veeremist Keava alevi Kooli tänava asfaldil, tuleb läbida vana 1,3km pikkune põlluvahe tee. Hoia jalga gaasil!

Kui oled jõudnud asfaldile, on jäänud kõigest ~700m. Aeg valmistuda lõpuspurdiks! Asfaldi pööratakse lauge parempöördega staadioni rohealale, kus sind ootab ees nauditavat kergendust pakkuv finišisirge, aplodeeriv rahvas ning kulminatsiooniks mõistagi lõpujoon, mille sa koheselt, käed ülesse tõstes, ületad. Palju õnne, oled tubli olnud!

Teeninduspunkte on rajal kolm

TP1 - 14,3km (Lauri-Vanakõrtsi talu sissesõidul)

TP2 - 30km (pärast Paluküla mäge)

TP3 - 35,8km (Kõnnumaa maastikukaitse ala piiril motivatsiooni sirge alguses)

Rajalahknemised

8,3 km – Keava mägedes, Maraton paremale

15,6km – gaasitrassil, Maraton vasakule

25,5km – Palukülas enne mägesid, Maraton paremale

32,9km – Nipernaadi singli algus, Maraton otse

Trassi pikkus

ca 48,7 km

TÄHELEPANU - GP trassiga EI SAA iseseisvalt täies mahus tutvuda, kuna rada ületab mitmeid elektrikarjusega piiratud karjamaid, kus jalutavad väga erineva suuruse ja iseloomuga elusloomad ning nende käitumine võib olla vägagi ettearvamatu.

Matkasõiduks ja võistluspäevaks on loomad mõistagi ajutiselt viidud üle mujale ning karjused ning aedikud läbisõiduks on teisaldatud.

INTERAKTIIVNE RAJAKAART

NB! Ava kindlasti kaardil ka kontrollpaneel - nii saad erinevaid kaardi kihte ja radasid sisse/välja lülitada ja endale kõige relevantsemat kaarti näha.
Mobiilis vajutades full screen nuppu - peaks avanema Google Maps rakendus kus on juba mugavam kaarti käsitleda. Lisaks kui on sul GPS lülitatud sisse peaksid ka enda asukohta raja suhtes nägema. Kuid parima kogemuse saamiseks soovitame siiski laadida rajafail enda rattakompuutrisse.

Failid

GPX (Poolmaraton)Poolmaratoni rajakaart (.pdf)Linnaku kaart (.pdf)

Kirjeldus

Raplamaa rattamaraton on jätkuvalt muudatuste lainel ning möödunud korral võistlusel osalejatelt saadud positiivne tagasiside on andnud jõudu ja jaksu ning motivatsiooni olla oma tegemistes veelgi innukamad. Täname Teid heade sõnade eest, kallid rattasõbrad!

Tulemuseks on nüüd aga see, et kõigi jaoks on muutunud nii rada kui ka selle algus ning lõpp, ei ole vahet millal viimati Raplamaa rattamaratonil osalesid. Esmakordselt algab ja lõpeb võistlus Keava aleviku suveaia territooriumilt. Trassi kujundamisel oleme jätkanud eelmisel aastal aluseks pandud põhimõtetel, ehk et rajal oleks põnevust, uudsust, samas ka äratundmise rõõmu, mis komplektina pakuks mõnusat elamust, sõidunaudingut ning positiivseid emotsioone. Ja siinjuures vähetähtsam pole asjaolu, et hea tundega ja naerusuil saavad ületada finišijoont kõik osalejad. Muutujaks võrrandis on enamasti tempo, mida igaüks siis ise saab doseerida vastavalt oma võimekusele. Oluliseks teguriks on mõistagi ilm, kuid oleme trassi tegemisel ka seda mõju püüdnud arvesse võtta. Aga selles võib kindel olla, kui sajab siis sajab ka raja peal ning päris puhta jalaga ei pääse.

Et Raplamaa rattamaratoni vaimsus ei kaoks läbib ka poolmaratoni trass Keava mägesid, Tarsi talu ja metsa- ja rabajärve singlit. Poolmaratoni sõitjate jaoks tähendab see seda, et tegemist on pea täies ulatuses uue rajaga. Head nautimist!

Nagu eelpool mainutud on võistluskeskus esmakordselt Keava alevikus, mis tähendab ainult ühte, raja algus osa (~5km) on taas täiesti uus. Raja üldine läbimise suund on eelmise aastaga sama, kuid tasub tähelepanu pöörata rajamärgistusele ning mitte üritada sõita eelmise aasta mälupildi järgi, sest see võib olulistel hetkedel valeks osutuda. Rajamärgistuse kvaliteedis me järeleandmisi ei tee ning kui oled piisavalt tähelepanelik, ei eksi sa teelt ning jõuad enneolematu rahulolu ja enda üle uhkust tundvana finišisse.

Rajalahknemistel, Keava mägedes, enne raudteed, gaasitrassil, Palukülas, Palukülast tagasiteel ning veelkord Keava mägedes, olla tähelepanelik!

Samuti ei tasu alahinnata rajatähistuse olulisust, seda just kohtades, kus tuleb olla eriti tähelepanelik ja/või ka ettevaatlikum. Selliseid kohti tähistab märk, millel on sümboliks “ ! “ ning kui silma hakkab selline tähistus “ ↓↓↓ “, siis tea, et ees ootab järsem ning tehnilisem laskumine. Seal kus jõe või kraavi ületamiseks on sild, ehk et rada võib olla tavapärasest kitsam ja ei ole just möödasõiduks sobivaim koht, võib kohata sellist märki “ ‖ “. Kraavi, jõe või mõne muu veekogu läbimist, kus silda ei ole, on välja pandud selline tähistus  “ ≈ “ ning tavapäraselt tähendab see ka seda, et varbad võivad saada kastetud.

Tavapärast liikumissuunda reguleerivad  suunamärgid, suund vasakule “ ← “, suund otse “ ↑ “, suund paremale  “ → “.

Enne rajalahknemisi on märk tekstiga  “ RAJALAHKNEMINE “.

Rajal võib kohata ka muid informatiivse iseloomuga tähistust, pöörake tähelepanu ka neile!

Kollasega taustaga rajamärgistus on üleüldine ning selle värviga märgistuse järgi sõidavad GP distantsil osalejad. Punase taustaga märgistus on neile, kes sõidavad maratoni distantsil (seal kus aga distantsid kattuvad, sõidetakse kollase taustaga märgistuse järgi). Tume halli taustaga märgistus on poolmaratoni sõitjatele (seal kus aga distantsid kattuvad, sõidetakse kollase taustaga märgistuse järgi).

Poolmaraton stardib Keava aleviku keskselt suveaia territooriumilt Põrsaku küla suunal. Esimene ~750m sõidetakse kõvakattega teel, seejärel saab veel head veeremist nautida ~1,5km laial kruusatee lõigul.

Vahetult enne Põrsaku küla algab asfalt ning peagi tuleb 90 kraadine pööre paremale põlluvahe teele võttes suuna Keava mägedele. Kuid veel enne tõuse ületatakse põlde, läbitakse metsasingleid ning siis olles end korralikult soojaks sõitnud, saab nautida Keava mägede tõusumeetreid. Sõidu esimese osas väisatakse Keava mägede vasakpoolset osa, kus toimub ka esimene rajalahknemine (PM ja M paremale, GP vasakule). Keava mägedest väljutakse kindluse mäe kõrvalt Vainu talu suunas, pika lauge tõusu järel ületatakse peagi maanteed. Olgugi, et siin on reguleerija, tasub siiski ka endal silmad lahti hoida ning jälgida sõiduteel toimuvat. Nüüd saab kihutada, sest mida muud sa siin asfaldi ja hea veeremisega kruusal ikka teed. Aga egas kõik ei kesta igavesti, nii ka see lõik, olete jõudnud Tarsile. Tarsi talu küngas ja singel on ajaga klassikaks saanud ning nii mõnelegi juba ühte või teistpidi pähe kulunud. Sestap on see ka sel korral nii. Heast asjast ei saa ju kunagi küllalt!

Edasi võetakse põhisuund tagasi Keava alevi poole.

Tarsi talu metsatukast väljudes jätkub võistlus laiaulatuslike möödasõiduvõimalustega põllupealne kuniks jõutakse esimesse janu kustutamise punkti TP1 teadmises, et 14,3km ongi juba seljataga.

Peale põllumaal toimunud jõuvahekordade paikapanemist ja janu kustutamist, saab võtta rahulikumalt ning kulgeda kruusateel kuniks enne metsatukka paremale suunav nool juhatab rattureid tõusunukiga algavale metsa- ja rabajärve singlile, millelt väljudes jõutakse esimest korda gaasitrassile. Gaasitrassile jõudes toimub teine raja lahknemine, kus nool suunab Poolmaratoni seltskonna paremale. Jääge kindlaks rajatähistusele, mitte eessõitjale!

Tuur ümber metsatuka võetakse suund kruusateid, põllumaid ning Kungla talu metsasingleid pidi raudtee poole. Poolmaraton raudtee äärde välja ei sõida, kuna enne toimub kolmas raja lahknemine. Poolmaratoni rada pöörab paremale!

Metsavahelt väljaviivalt kruusakattega teelt jõutakse avaliku liiklusega kõvakattega teele! Ettevaatust teele sõites! Parem pööre tehtud suundutakse kiiruse kasvades Keava mõisa poole. Mõisa esiselt ristmikult pööratakse vasakule ning ~100m pärast paremale kruusa kattega teele ning omakorda ~700m meetri pärast ühineb Poolmaratoni rada GP ja Maratoni trassiga.

Enne kui saab nautida veeremist Keava alevi Kooli tänava asfaldil, tuleb läbida vana 1,3km pikkune põlluvahe tee. Hoia jalga gaasil!

Kui oled jõudnud asfaldile, on jäänud kõigest ~700m. Aeg valmistuda lõpuspurdiks! Asfaldi pööratakse lauge parempöördega staadioni rohealale, kus sind ootab ees nauditavat kergendust pakkuv finišisirge, aplodeeriv rahvas ning kulminatsiooniks mõistagi lõpujoon, mille sa koheselt, käed ülesse tõstes, ületad. Palju õnne, oled tubli olnud!

Teeninduspunkte on rajal üks

TP1 – 14,3km (Lauri-Vanakõrtsi talu sissesõidul)

Rajalahknemised

8,3 km – Keava mägedes, Poolmaraton paremale

15,5km – gaasitrassil, Poolmaraton paremale

18,9km – enne raudteed, Poolmaraton paremale

Trassi pikkus

ca 23,3 km

TÄHELEPANU - GP trassiga EI SAA iseseisvalt täies mahus tutvuda, kuna rada ületab mitmeid elektrikarjusega piiratud karjamaid, kus jalutavad väga erineva suuruse ja iseloomuga elusloomad ning nende käitumine võib olla vägagi ettearvamatu.

Matkasõiduks ja võistluspäevaks on loomad mõistagi ajutiselt viidud üle mujale ning karjused ning aedikud läbisõiduks on teisaldatud.

INTERAKTIIVNE RAJAKAART
NB! Ava kindlasti kaardil ka kontrollpaneel - nii saad erinevaid kaardi kihte ja radasid sisse/välja lülitada ja endale kõige relevantsemat kaarti näha.
Mobiilis vajutades full screen nuppu - peaks avanema Google Maps rakendus kus on juba mugavam kaarti käsitleda. Lisaks kui on sul GPS lülitatud sisse peaksid ka enda asukohta raja suhtes nägema. Kuid parima kogemuse saamiseks soovitame siiski laadida rajafail enda rattakompuutrisse.

Failid

Lastesõitude rajakaat (.pdf)Linnaku kaart (.pdf)

Kirjeldus

Lastesõidud toimuvad Keava suveaia ja endise koolistaadioni ja pargi territooriumi rohealal. Start toimub stardikaare alt ning vastavalt vanuseklassidele sõidetakse kas üks või kaks ringi. Finišeeritakse seal kus starditi ületades lõpujoont.

Toetajad