E-Piim 18. Kullamaa Rattamaraton

Kirjeldus

Võrreldes eelmise hooajaga on rada muudetud neljas lõigus kogumahus 6,6 km. Kõik distantsi I pooles:

1. 6,1 kuni 8,9 km – väga ebatasane metsatee kraavi kaldal on asendatud siledama metsateega;
  2. 13,8 kuni 15,9 km - ebatasane metsarada on asendatud siledama kruusa- ja metsateega;
  3. 26 kuni 26,5 km – laugem tõus Pikajala mäele (Palivere Turismi- ja Tervisespordikeskus) sh 26,3 km-l Põltsamaa mäefiniš uues asukohas. Kelgumäe tõusu ja sellel eelnevat singlit sellel aastal ei läbita;
  4. 27,6 kuni 29,2 km – läbitakse Mati pommiagu singel (1,5 km) ja Karumäe tõus.

Kuumast suvest tingituna esineb rohkem lahtise liivaga rajalõike.

START/FINIŠ Kullamaa kooli staadionil, kus asub võistluskeskus. Esimesed 2,1 km kulgeb rada domineerivalt mööda kõvakattega teed Kullamaa järveni.

• 2,1 km – järsk pööre vasakule, liigutakse loodusradadele, metsateedele ning suusaradadele. Pinnas on kohati liivane.
  • 5 km – radade lahknemine. GP pöörab vasakule, Maraton (M) ja Poolamaraton (PM) kulgeb otse edasi. GP teeb metsaradadel 2,3 km pikkuse pauna ja liitub 7,3 km-l uuesti M ja PM rajaga.
  • 9,9 km - algavad Ubasalu küla heinamaad ja metsarajad, mis on kohati ebatasased.
  • 13,1 km - pööre paremale kruusakattega Kaasiku-Liivi teele.
  • 15,2 km – radade lahknemine. GP ja M pööravad vasakule metsateele ja -radadele (PM liigub otse). Rada muutub reljeefsemaks ning tehnilisemaks.
  • 17,2 km - TP1 (Kaasiku-Liivi tee lähedal). Vahetult peale TP-d jõuab rada 100 m möödudes uuesti kruusakattega Kaasiku-Liivi teele.
  • 19,1 km – pööre paremale metsateele. 400 m pärast pöörab rada järsult vasakule ning kulgeb edasi mööda erinevaid metsaradu ning -teid, mis on osaliselt kruusakattega.
  • 24,2 km - Palivere tehas ning alates 25 km-st muutub rada männimetsas kitsamaks ja reljeefsemaks. Läbitakse Kaameli küürud.
  • 26 km - Radade lahknemine. GP hoiab vasakule (M paremale). Rada kulgeb tõusvalt Pikajalamäele, kus paikneb Põltsamaa mäefiniš 26,3 km-l. Edasi kulgemine Palivere Turismi- ja Tervisespordikeskuse radadel.
  • 31 km – radade ühinemine. GP ja M kulgevad koos edasi kruusa karjääri.
  • 32,6 km – radade lahknemine. GP liigub vasakule ja edasised rajad on domineerivalt singlid.
  • 36 km - TP2 (Tallinn-Haapsalu mnt lähedal). Rada jõuab kõige kaugemasse punkti stardist.
  • 39 km - pööre vasakule, GP ja M rajad ühinevad, algab Kullapalaviku
  • 41,8 km – radade lahknemine. GP pöörab paremale kruusateele, M kulgeb otse üle tee metsateele edasi.
  • 45,4 km pööre paremale, ühinemine M rajaga. Mõlemad distantsid kulgevad lõpuni ühiselt.
  • 50,4 km - TP3 (Sama, mis TP1). Peale TP pöörab rada vasakule ebatasasele metsarajale.
  • 51,6 km - pööre paremale kruusakatega teele, 600 m pärast pööre vasakule metsateele, liitub PM rada.
  • 53,7 km - pööre vasakule metsarajale Moreen 2 rajalõigule, kus läbitakse Hansgrohe kiirenduskilomeeter. Jõutakse Marimetsa rabani ning kulgetakse paralleelselt suunaga tagasi.
  • 57,9 km – radade lahknemine. GP ja M pööravad teelt maha vasakule metsarajale (PM kulgeb otse) ja 300 m pärast ületatakse purre ning suundutakse Moreen 1 rajalõigule. Rada kulgeb mööda metsarada Marimetsa rabani ja mööda moreeni harja tagasi. Rada muutub kitsamaks ja reljeefsemaks.
  • 61,8 km - pööre vasakule, rajaga liitub PM. Edasi kulgevad kõik distantsid lõpuni koos.
  • 62,4 km - Kullamaa järv, sealt edasi mööda metsarada Kullamaal paikneva Rohumäeni.
  • 64,4 km – viimane tõus Rohumäele ning laskumine. Viimane kilomeeter kulgetakse mööda põllu serva ning rohumaad finišisse. Rohumägi on väga hea koht ratturite pildistamiseks ja ergutamiseks. Liikudes kiriku poolsest küljest jääb see stardi-finišialast ca 500 m kaugusele.

65,4 kmFINIŠ

Võrreldes eelmise hooajaga on rada muudetud kahes lõigus, kogumahus 8 km:

1. 12,5 kuni 14,6 km - ebatasane metsarada on asendatud siledama kruusa- ja metsateega;
  2. 25 kuni 31 km - ületatakse Taebla jõge kahel korral, mille sisse jäävad Palivere Turismi- ja Tervisespordikeskuse suusarajad, karjäär ja Kullapalaviku singel.

Kuumast suvest tingituna esineb rohkem lahtise liivaga rajalõike.

• 5 km – radade lahknemine. Maraton (M) ja Poolmaraton (PM) kulgevad otse edasi (GP pöörab vasakule).
  • 6,4 km – GP liitub M ja PM rajaga.
  • 8,5 km - algavad Ubasalu küla heinamaad ja metsarajad, mis on kohati väga ebatasased.
  • 11,8 km - pööre paremale kruusakattega Kaasiku-Liivi teele.
  • 13,2 km – pööre paremale jäävale kruusateele.
  • 13,9 km – radade lahknemine. GP ja M pööravad vasakule metsateele ja -radadele (PM liigub otse). Rada muutub reljeefsemaks ning tehnilisemaks.
  • 16 km - TP1 (Kaasiku-Liivi tee lähedal). Vahetult peale TP-d jõuab rada 100 m möödudes uuesti kruusakattega Kaasiku-Liivi teele.
  • 18 km – pööre paremale metsateele. 400 m pärast pöörab rada järsult vasakule ning kulgeb edasi mööda erinevaid metsaradu ning -teid.
  • 23,5 km - Palivere tehas ning alates 24 km-st muutub rada männimetsas kitsamaks ja reljeefsemaks. Läbitakse Kaameli küürud ning liigutakse üle Taebla jõe Palivere Turismi- ja Tervisespordikeskuse
  • 25,4 km – radade lahknemine. M hoiab paremale (GP vasakule) ja jätkab kulgemist käsipuuga piiritletud sujuvat tõusu.
  • 25,8 km - M ja GP rajad ühinevad. Rada kulgeb edasi kruusa karjääri.
  • 27,4 km – radade lahknemine. M liigub paremale, GP vasakule paunale.
  • 27,6 km – GP liitub M rajaga ja liigutakse edasi Kullapalaviku singlile.
  • 29,5 km – radade lahknemine. GP liigub paremale kruusateele ja M otse edasi erinevatele metsateedele.
  • 30,6 km – GP liitub M rajaga.
  • 35,6 km – TP2 (Sama, mis TP1). Peale TP pöörab rada vasakule ebatasasele metsarajale.
  • 36,7 km - pööre paremale kruusakatega teele, 600 m pärast pööre vasakule metsateele, liitub PM rada.
  • 39 km - pööre vasakule metsarajale Moreen 2 rajalõigule, kus läbitakse Hansgrohe kiirenduskilomeeter. Jõutakse Marimetsa rabani ning kulgetakse paralleelselt suunaga tagasi.
  • 43 km – radade lahknemine. GP ja M pööravad teelt maha vasakule metsarajale (PM kulgeb otse) ja 300 m pärast ületatakse purre ning suundutakse Moreen 1 rajalõigule. Rada kulgeb mööda metsarada Marimetsa rabani ja mööda moreeni harja tagasi. Rada muutub kitsamaks ja reljeefsemaks.
  • 47 km – pööre vasakule ja rajaga liitub PM. Edasi kulgevad kõik distantsid lõpuni koos.
  • 47,6 km - Kullamaa järv, sealt edasi mööda metsarada Kullamaal paikneva Rohumäeni.
  • 49,6 km – viimane tõus Rohumäele ning laskumine. Viimane kilomeeter kulgetakse mööda põllu serva ning rohumaad finišisse.

50,6 km – FINIŠ

Kirjeldus

Rada kulgeb analoogselt eelmisele hooajale. Kuumast suvest tingituna võib esineda rohkem lahtise liivaga rajalõike.

• 2,1 km – järsk pööre vasakule, liigutakse loodusradadele, metsateedele ning suusaradadele. Pinnas on kohati liivane ja ebatasane.
  • 5 km – raja lahknemine. Poolmaraton (PM) ja Maraton (M) kulgevad otse mööda metsateed (GP pöörab vasakule).
  • 6,4 km – GP liitub M ja PM rajaga.
  • 8,3 km - algavad Ubasalu küla heinamaad, mis sõltuvalt ilmast võivad olla kohati pehmed. Heinamaade vahele jäävad ka kohati kitsad ning ebatasased metsarajad.
  • 11,7 km - pööre paremale kruusakattega Kaasiku-Liivi teele.
  • 13,2 km – pööre paremale kruusakattega metsateele.
  • 14 km – radade lahknemine. PM kulgeb otse edasi (GP ja M pööravad vasakule).
  • 14,05 kmTP (Kaasiku-Liivi tee lähedal)
  • 14,1 km – pööre paremale ja samal ristmikul toimub raja ühinemine GP ja M rajaga.
  • 15,4 km - pööre vasakule metsarajale Moreen 2 rajalõigule, kus läbitakse Hansgrohe kiirenduskilomeeter. Jõutakse Marimetsa rabani ning kulgetakse paralleelselt suunaga tagasi.
  • 17,1 km – järsk pööre vasakule ja rada liigub sama teed pidi Kullamaa suunas tagasi, mida distantsi alguses tulles läbiti.
  • 20 km – radade lahknemine, PM liigub otse edasi (GP ja M pööravad vasakule).
  • 21,1 km – PM rada liitub GP ja M rajaga ning kulgeb kattuvalt kuni finišini.
  • 21,6 km – Kullamaa järv, sealt edasi mööda metsarada Kullamaal paikneva Rohumäeni.
  • 24 km – tõus Rohumäele ning laskumine. Viimane kilomeeter kulgetakse mööda põllu serva ning rohumaad finišisse.